Lostik – chytrá klíčenka

 


Martin


Honza


Naše #SuccessStory

Jsme Honza a Martin, spolužáci ze SPŠE, kteří vyrazili na trh s chytrou klíčenkou. Oba studujeme posledním, snad ,,úspěšným“, rokem obor Podnikání v IT. Já, Martin – jsem autor myšlenky. Jsem spíše přes obchodní věci projektu, mimo to se se občas vrhnu na grafickou stránku a snažím se tak ulehčit Honzovi práci. Honza – to je technický typ, který přepracoval mojí myšlenku do reality. Častokrát ani já sám nechápu, co dokáže. Stará se o všechny technické aspekty – web, software, výroba LostBoxu, programování.

Lostik – chytrá klíčenka a v budoucnu i kartička. Tato chytrá klíčenka se dá připevnit na vše – klíče, batoh atd. Klíčenka je propojena pomocí unikátního ID s online databází, kam si náš zákazník zadá své údaje a pomocí promyšleného systému se pak může ke svým věcem snadno dostat zpět. Další připravovaná funkce Lostiku je elektronická I.C.E Karta/elektronická Seniorská obálka, která by měla pomoct členům IZS rychleji identifikovat pacienta při výjezdu, zjistit informace o jeho anamnéze tak, aby bylo možné poskytnout nejlepší péči, i když bude pacient v bezvědomí.



1. Jak ses dostal k tomu, v čem chceš podnikat, jak Tě to napadlo?

Honza: Ve třeťáku jsme se zúčastnili projektu organizace JA Czech, která umožní založit vlastní školní firmu a ,,soupeřit“ s ostatními školami o to, kdo se stane nejlepší studentská firma za daný rok a pojede do Francie reprezentovat naší zem.
Tato soutěž má mnoho kategorií a my se pokusili uspět v kategorii – Social Inovation Relay (Nejlepší sociální inovace). Vyhráli jsme národní kolo a tím získali feedback a skvělé ohlasy od veřejnosti. Napadlo nás to zkusit převést ze studentského projektu do reálného produktu. Tak jsme se přihlásili do T-mobile Rozjedů, kde jsme skončili druzí. Mimo jiné jsme na akci potkali Aninu – projektovou manažerku SIT Portu, která nás přivedla do komunity SIT Port. Úspěchů bylo víc – vyhráli jsme v mezinárodním kole JA Czech a jako první Češi vyhráli Nejlepší sociální inovaci na světě. Díky výhře jsme se mohli zúčastnit obchodní konference ve Vídni a sledovat přednášky od úspěšných lidí (hlavní marketingová ředitelka Googlu, nejlepší podnikatel z Rakouska, … ). Díky tomu jsem v sobě našel, co jsem hledal. A uvědomil si, že podnikání a celkově tvorba na vlastní firmě mě baví a naplňuje.

2. Čeho ses na začátku nejvíc bál, co bylo na rozjezdu podnikání nejtěžší?

Honza: Nejtěžší ze začátku bylo vyjít ze své komfortní zóny a začít dělat na něčem, co jsme nevěděli, jestli bude někoho zajímat.

3. Největší fuckup?

Honza: Ten se stal ještě v JA firmách, kdy jsme mohli postoupit jako studentská firma do Francie, ale naše ego a přesvědčení o tom, že když jsme vyhráli Nejlepší sociální inovaci, tak nás nemá šanci kdo porazit, nás zabrzdilo. Prohráli jsme, nedostali se do Franci, a přišli tak o možnost ukázat se mezinárodním budoucím sponzorům.

4. Nejlepší pocit jsem měl, když…?

Honza: Když o nás začali psát média a my zjistili, že ta práce k něčemu byla. Poté setkání s ministrem zdravotnictví, kde jsme projednávali náš projekt.

5. Jaké máš podnikatelské plány do budoucna, co je Tvůj cíl?

Honza: Našim cílem je rozšířit LostBoxy i mimo Plzeň do okolních měst v Plzeňském kraji. Nejdůležitějším cílem je schválení možnosti používat náš produkt jako Elektronickou I.C.E kartu a zachraňovat tak životy.