Protector19


Petr


Naše #SuccessStory

Jmenuji se Petr Koryťák, bydlím na Přimdě v okresu Tachov a nyní mě živí prodej ochranných štítů. K předmětu podnikání jsem se dostal čirou náhodou. Jelikož vlastním 3D tiskárnu, začal jsem tisknout čelenky na ochranné štíty jako téměř každý tiskař v ČR, který chtěl v situaci spojené s epidemií COVID-19 pomoci. Vzal jsem si na starost okres Tachov a zásoboval jsem polikliniky, města a všechny, kdo potřebovali dodat ochranné pomůcky, zcela ze svých zdrojů. Z důvodu zrychlení tisku jsem si vymodeloval vlastní čelenku, se kterou jsem se dostal na 1 hod. 30 min. za dva kusy, což byl krásný čas. Čelenka je lehčí a pohodlnější na čele.

Více informací na protector19.com.



1. Jak ses dostal k tomu, v čem chceš podnikat, jak Tě to napadlo?

Z důvodu rostoucí poptávky a dotazů na dodání stovky kusů štítů, už ne jen na Tachovsku, ale z celé ČR, jsem byl donucen se nad tím trochu zamyslet a změnit výrobu. Jednoho dne se mi ozval pan Šmejkal (jednatel firmy na vstřikování plastů) s nabídkou zapůjčení prostor, které jsem hledal pro kompletaci a balení 3D štítů. Jelikož jsem již prostory vyřešené měl, obrátil pan Šmejkal list a nabídl mi možnost spolupráce: “Co takhle nedělat jednu čelenku 45 minut ale 40 sekund”. No a bylo téměř rozhodnuto. Tlak od zoufalých lidí, kteří potřebovali více a více kusů mě přesvědčil, že je zapotřebí vyrábět rychleji a více kusů.

2. Čeho ses na začátku nejvíc bál, co bylo na rozjezdu podnikání nejtěžší?

Nejtěžší pro mě bylo zařizování potřebných formalit s úřady, které mají omezený provoz. Čekání na registraci k DPH, která trvá až jeden měsíc, ale já ji potřebuji hned a další drobné komplikace s vyřízením startu v podnikání. Přes to, že byla poptávka tak vysoká, měl jsem strach, že se investice, které se do startu musely vložit, nevrátí. Nejtěžší na rozjezdu bylo uvědomění si nezkušenosti. Jít do podnikání s někým, koho neznám. Skloubit čas s prací a rodinou. Jak už to asi bývá na začátku každého podnikání, i já jsem věnoval desítky hodin denně rozjezdu nové firmy. 

3. Největší fuckup?

Firma která nám vyráběla formu, nám slíbila, že ji pro nás vyrobí za super peníze. Poté co už byla forma v provozu, přišla faktura o 30 tisíc dražší než předchozí dohodnutá cena. Tomu se říká poděl. Jelikož nás ale tlačil čas a výroba, nedalo se nic dělat a prostě to zaplatit. Aby nám nevznikaly žádné časové prodlevy, nebylo bohužel lepší řešení.

4. Nejlepší pocit jsem měl, když…?

Z důvodů vysoké poptávky jsme začali co nejrychleji vyrábět a prodávat, soustředili jsme se hlavně na expedici objednávek. Ale ten krásný pocit byl, když si spočítáte kolik kusů jste vyexpedovali za krátký čas. Pak si člověk uvědomí, že to má smysl.

5. Jaké máš podnikatelské plány do budoucna, co je Tvůj cíl?

Plány do budoucna? Nezůstat jen u ochranných štítu. Nyní modeluji další ochranné pomůcky, které by se mohly do nabídky zařadit.
Mezi mé cíle patří export do celé Evropy a pokud možno i za moře. Jestli ještě mohu doplnit, tak bych rád poděkoval všem, kdo mi na začátku pomohli s každou cennou radou a pomocí – SIT Port, právnická kancelář, paní účetní a další lidi v mém okolí.