#BLOG: Komunikujte se zákazníkem odhodlaně


Určitě každý, kdo podniká, se setkal nebo setká se svými prvními zákazníky. Co v této situaci dělat? Jak se o zákazníka postarat, aby se mu váš přístup, a hlavně produkt líbil? 

Co je třeba si uvědomit

Při rozjezdu startupu určitě potěší to, když se ozve první zákazník se zájmem o daný produkt. Je to první krůček v dlouhé a trnité cestě, která vede na náš cílový trh. Ano, je důvod k oslavě, ale je třeba být pořád nohama na zemi a hlavně se neukvapit. Z nadšení se stává nervozita před prvním setkáním se zákazníkem. Máme tendenci udělat vše pro to, aby si zákazník náš produkt koupil – přichystat pohoštění, se vším souhlasit a vše odkývat, hlavně aby zákazník odešel s naším produktem. Je ale důležité si uvědomit, že máme své HODNOTY. A proto byste se měli naučit říkat NE.

Vy znáte svůj produkt nejlépe, víte jaké má vlastnosti, k čemu má sloužit, jaké jsou možnosti designu a podobně. To, že zákazník přijde se zájmem o koupi produktu, neznamená, že s vaším produktem odejde. Je možné, že vy jako prodejce budete muset zákazníka odmítnout. Proč?

Je důležité si zapamatovat, že i když přijde zákazník s plnou peněženkou, nemusí to být ten pravý. Jak poznám to, že jednám s nesprávným zákazníkem?

  1. Má přehnané požadavky, do kterých byste museli dát neskutečné množství nákladů.
  2. Zákazník se vás snaží přesvědčit, že by produkt měl mít x dalších vlastností, které jsou podle vás nepotřebné a neplnily by podstatné požadavky.

Co si zapamatovat při jednání se zákazníkem?

  1. Nejděte proti svému přesvědčení.
  2. Naučte se zákazníka odmítnout.
  3. Uvědomte si, že jste odborník a zákazník za vámi přišel, protože mu umíte poradit.

Je třeba si uvědomit, že pokud vaše podnikání či produkt děláte s nejlepším vědomím, tak si vždy zákazník počká na váš čas a rád si od vás nechá poradit. Protože vy znáte svůj produktu nejlépe. A proto se naučte říkat NE.

Shrnutí najdete v SIT Port Tipech od Aniny.





Další novinky

Do SIT Portu zavítala elita “bílých” hackerů!

Do SIT Portu zavítalo 12. – 13. srpna 16 studentů, kteří patří mezi nejúspěšnější “bílé” hackery z České republiky. Co to vlastně znamená? Tito hackeři...

Tým Hydra Racing Pilsen absolvoval další závod

Tým se umístil na 5. místě i přes komplikace na začátku závodu Navzdory nepříznivému startu a omezené kapacitě energie tým nezahálel a dokázal se s výzvou poprat co nejlépe....

MicroHackathon #3

Už potřetí se sejdeme v Cukrovarské 20 v HUB 2.0 na MicroHackathonu #3. Tématem je vytvoření jednoduchého skladového systému založeného na skenování čárových kódů, který by byl...