#BLOG: Komunikujte se zákazníkem odhodlaně
Určitě každý, kdo podniká, se setkal nebo setká se svými prvními zákazníky. Co v této situaci dělat? Jak se o zákazníka postarat, aby se mu váš přístup, a hlavně produkt líbil?
Co je třeba si uvědomit
Při rozjezdu startupu určitě potěší to, když se ozve první zákazník se zájmem o daný produkt. Je to první krůček v dlouhé a trnité cestě, která vede na náš cílový trh. Ano, je důvod k oslavě, ale je třeba být pořád nohama na zemi a hlavně se neukvapit. Z nadšení se stává nervozita před prvním setkáním se zákazníkem. Máme tendenci udělat vše pro to, aby si zákazník náš produkt koupil – přichystat pohoštění, se vším souhlasit a vše odkývat, hlavně aby zákazník odešel s naším produktem. Je ale důležité si uvědomit, že máme své HODNOTY. A proto byste se měli naučit říkat NE.
Vy znáte svůj produkt nejlépe, víte jaké má vlastnosti, k čemu má sloužit, jaké jsou možnosti designu a podobně. To, že zákazník přijde se zájmem o koupi produktu, neznamená, že s vaším produktem odejde. Je možné, že vy jako prodejce budete muset zákazníka odmítnout. Proč?
Je důležité si zapamatovat, že i když přijde zákazník s plnou peněženkou, nemusí to být ten pravý. Jak poznám to, že jednám s nesprávným zákazníkem?
- Má přehnané požadavky, do kterých byste museli dát neskutečné množství nákladů.
- Zákazník se vás snaží přesvědčit, že by produkt měl mít x dalších vlastností, které jsou podle vás nepotřebné a neplnily by podstatné požadavky.
Co si zapamatovat při jednání se zákazníkem?
- Nejděte proti svému přesvědčení.
- Naučte se zákazníka odmítnout.
- Uvědomte si, že jste odborník a zákazník za vámi přišel, protože mu umíte poradit.
Je třeba si uvědomit, že pokud vaše podnikání či produkt děláte s nejlepším vědomím, tak si vždy zákazník počká na váš čas a rád si od vás nechá poradit. Protože vy znáte svůj produktu nejlépe. A proto se naučte říkat NE.
Shrnutí najdete v SIT Port Tipech od Aniny.
Další novinky
Open Days pro veřejnost na festivalu Inovujeme Plzeň
V rámci festivalu Inovujeme Plzeň proběhly komentované prohlídky Open Days pro veřejnost. Veřejnost se tak mohla přihlásit v rámci různých časových bloků na prohlídku nově...
Komunikační podzim klepe na dveře!
Podzim bude opět nabitý, a tak bychom rádi představili další z našich projeků. Komunikační podzim je ucelená série tří workshopů zaměřených na sebeprezentaci a média. Během...
Boostup night vol.3
Rok se s rokem sešel a Inovační podnikatelský klub BoostUp pořádá už třetí ročník akce BoostUp night vol.3! Celá akce je především pro studenty a mladé lidi, kteří své...