#BLOG: Komunikujte se zákazníkem odhodlaně


Určitě každý, kdo podniká, se setkal nebo setká se svými prvními zákazníky. Co v této situaci dělat? Jak se o zákazníka postarat, aby se mu váš přístup, a hlavně produkt líbil? 

Co je třeba si uvědomit

Při rozjezdu startupu určitě potěší to, když se ozve první zákazník se zájmem o daný produkt. Je to první krůček v dlouhé a trnité cestě, která vede na náš cílový trh. Ano, je důvod k oslavě, ale je třeba být pořád nohama na zemi a hlavně se neukvapit. Z nadšení se stává nervozita před prvním setkáním se zákazníkem. Máme tendenci udělat vše pro to, aby si zákazník náš produkt koupil – přichystat pohoštění, se vším souhlasit a vše odkývat, hlavně aby zákazník odešel s naším produktem. Je ale důležité si uvědomit, že máme své HODNOTY. A proto byste se měli naučit říkat NE.

Vy znáte svůj produkt nejlépe, víte jaké má vlastnosti, k čemu má sloužit, jaké jsou možnosti designu a podobně. To, že zákazník přijde se zájmem o koupi produktu, neznamená, že s vaším produktem odejde. Je možné, že vy jako prodejce budete muset zákazníka odmítnout. Proč?

Je důležité si zapamatovat, že i když přijde zákazník s plnou peněženkou, nemusí to být ten pravý. Jak poznám to, že jednám s nesprávným zákazníkem?

  1. Má přehnané požadavky, do kterých byste museli dát neskutečné množství nákladů.
  2. Zákazník se vás snaží přesvědčit, že by produkt měl mít x dalších vlastností, které jsou podle vás nepotřebné a neplnily by podstatné požadavky.

Co si zapamatovat při jednání se zákazníkem?

  1. Nejděte proti svému přesvědčení.
  2. Naučte se zákazníka odmítnout.
  3. Uvědomte si, že jste odborník a zákazník za vámi přišel, protože mu umíte poradit.

Je třeba si uvědomit, že pokud vaše podnikání či produkt děláte s nejlepším vědomím, tak si vždy zákazník počká na váš čas a rád si od vás nechá poradit. Protože vy znáte svůj produktu nejlépe. A proto se naučte říkat NE.

Shrnutí najdete v SIT Port Tipech od Aniny.





Další novinky

SIT Port pro vás nově připravuje videa! Podívejte se, jak probíhala válka robotů!

Snažíme se držet krok s dobou a víme, že novým trendem ve sdílení informací jsou videa. A proto nejlepším způsobem, jak vyprávět příběhy je skrz kameru. Tvoříme krátká videa z...

Projekt Pilsen Cube se dočkal významného updatu

První společná víkendová akce po koronavirové pauze pod názvem Pilsen Cube hackathon se konala z pátku na sobotu 29. – 30. dubna 2022. Celkem se akce zúčastnilo 15 nadšenců, kteří se...

SIT PORT v Plzni je průvodcem pro studenty a mladé podnikatele s technickým zaměřením

Pomalu, ale jistě se o nás dozvídá široká veřejnost. CzechStartups.org o nás napsal, jak to u nás funguje, s čím můžeme pomoci nebo v čem jsme jiní než ostatní! Přečtěte si o nás...


Odesláním souhlasíte s našimi podmínkami zpracování osobních údajů.

© 2019 - 2024 SIT Port