#BLOG: Komunikujte se zákazníkem odhodlaně


Určitě každý, kdo podniká, se setkal nebo setká se svými prvními zákazníky. Co v této situaci dělat? Jak se o zákazníka postarat, aby se mu váš přístup, a hlavně produkt líbil? 

Co je třeba si uvědomit

Při rozjezdu startupu určitě potěší to, když se ozve první zákazník se zájmem o daný produkt. Je to první krůček v dlouhé a trnité cestě, která vede na náš cílový trh. Ano, je důvod k oslavě, ale je třeba být pořád nohama na zemi a hlavně se neukvapit. Z nadšení se stává nervozita před prvním setkáním se zákazníkem. Máme tendenci udělat vše pro to, aby si zákazník náš produkt koupil – přichystat pohoštění, se vším souhlasit a vše odkývat, hlavně aby zákazník odešel s naším produktem. Je ale důležité si uvědomit, že máme své HODNOTY. A proto byste se měli naučit říkat NE.

Vy znáte svůj produkt nejlépe, víte jaké má vlastnosti, k čemu má sloužit, jaké jsou možnosti designu a podobně. To, že zákazník přijde se zájmem o koupi produktu, neznamená, že s vaším produktem odejde. Je možné, že vy jako prodejce budete muset zákazníka odmítnout. Proč?

Je důležité si zapamatovat, že i když přijde zákazník s plnou peněženkou, nemusí to být ten pravý. Jak poznám to, že jednám s nesprávným zákazníkem?

  1. Má přehnané požadavky, do kterých byste museli dát neskutečné množství nákladů.
  2. Zákazník se vás snaží přesvědčit, že by produkt měl mít x dalších vlastností, které jsou podle vás nepotřebné a neplnily by podstatné požadavky.

Co si zapamatovat při jednání se zákazníkem?

  1. Nejděte proti svému přesvědčení.
  2. Naučte se zákazníka odmítnout.
  3. Uvědomte si, že jste odborník a zákazník za vámi přišel, protože mu umíte poradit.

Je třeba si uvědomit, že pokud vaše podnikání či produkt děláte s nejlepším vědomím, tak si vždy zákazník počká na váš čas a rád si od vás nechá poradit. Protože vy znáte svůj produktu nejlépe. A proto se naučte říkat NE.

Shrnutí najdete v SIT Port Tipech od Aniny.





Další novinky

Představujeme nový projekt – naSTARTuj se kávou

Rozjíždíme nový projekt naSTARTuj se kávou! Pro všechny, kteří nemají rádi formální prezentace před odbornou komisí a pro všechny, kteří mají hlavu plnou technických nápadů....

Žáci základních škol si užili den v rámci akce Olympuj

Před koncem školního roku zavítali žáci Masarykovy základní školy na SIT Port, aby si užili dopoledne plné akce! Ve spolupráci se středoškoláky ze Střední školy informatiky a...

Představení SIT Port a Drony SIT na školách

Společně s Drony SIT jsme představili naše aktivity na SPŠ Tachov, kde kluci ukázali využití dronu Elios, který je vhodný pro lety v uzavřených prostorech. Nejlepší využití je...


Odesláním souhlasíte s našimi podmínkami zpracování osobních údajů.

© 2019 - 2024 SIT Port