BestTalk


Petr


Martin


Naše #SuccessStory

Jsme Petr a Martin a společně tvoříme BestTalk – online řešení pro organizátory konferencí, tj. webový nástroj pro získávání a real-time zpracování zpětné vazby od účastníků akce a pokročilé zpracování dat včetně databázového interface. BestTalk vznikl nejdříve jen jako online nástroj řešící aktuální potřebu, nicméně po spuštění MVP bylo z reakcí prvních (neplatících) zákazníků (víceméně testerů) jasné, že tomu projektu chceme dát rámec, jak organizační, tak časově orientovaný.

V těchto začátcích (podzim 2017) mě nejvíce posunulo setkání s mojí kamarádkou z byznysu, která mi během 1 hodiny vyskládala na stůl tolik názorů a rad, že z toho čerpáme i nyní a často se k těm poznámkám vracím. V dubnu 2018 byl založen BestTalk s.r.o. s jedním jednatelem-mnou (Petr Dolejš) a jedním společníkem (Martin Hora). Martin je developerem celého nástroje a je klíčovou osobou, podobně asi jako ve většině IT startupů. Naše obrovská výhoda je ta, že se s Martinem známe od střední školy jako kamarádi, víme, jaké máme hodnoty a priority. Od ledna 2019 jsme spustili plnou upgradovanou verzi webového nástroje BestTalk a od té doby prochází BestTalk prakticky nepřetržitě vývojem na frontendu i backendu.

Více informací na besttalk.cz.



1. Jak ses dostal k tomu, v čem chceš podnikat, jak Tě to napadlo?

Petr: Během studia a posléze i výzkumu na VŠ jsem absolvoval desítky konferencí, kde jsem buď sám přednášel nebo se inspiroval tématy dalších studentů a akademiků. Některé konference byly úžasné, přínosné, jiné byly doslova ztráta času. Na žádné z konferencí v mém oboru totiž nebyla systematicky sbírána zpětná vazba o přednáškách, tématech, přednášejících. Dopředu tedy nebylo možné zjistit, jak kvalitní přednášku lze očekávat a na kterou přijít, nebo kterou naopak vynechat. Logickým krokem tedy bylo vytvořit jednoduchý systém získávání zpětné vazby od účastníků přímo na takových akcích a začít tvořit tzv. soft-skills databázi – a jak jinak než online, v reálném čase a jednoduše, intuitivně, aby to nikoho nezatěžovalo a přineslo ovoce. No a protože nejsem z IT, poprosil jsem kamaráda ze střední, jestli do toho půjdeme spolu.

2. Čeho ses na začátku nejvíc bál, co bylo na rozjezdu podnikání nejtěžší?

Petr: Bál jsem se, že mi kamarád dá košem a nebude do toho chtít jít. 😊 Ale stal se opak, byl nadšený a do 3 měsíců jsme měli betaverzi online nástroje, do půl roku s.r.o.

3. Největší fuckup?

Petr: Když jsme zajišťovali zpětnou vazbu a facilitaci na mezinárodní dvoudenní konferenci o 1000+ návštěvnících a systém se nám celý rozsypal náporem uživatelů. Naše webové řešení nefungovalo několik hodin. Ještě teď, když si na ten den vzpomenu, mám husí kůži. Ale stalo se, a i díky tomu jsme si uvědomili priority, do čeho investovat čas i zdroje a jednoznačně nás to posunulo dále.

4. Nejlepší pocit jsem měl, když…?

Petr: Naši betaverzi, totálně neodzkoušenou, najednou na jedné konferenci s 300 účastníky použilo 80% přítomných, vidět ty lidi, jak v mobilu googlí naší appku a hodnocení naskakují po stovkách. V ten den jsem si uvědomil, že děláme něco, o co je skutečně zájem a že máme odpovědnost za naše služby uživatelům a zákazníkům. V ten den jsem si také uvědomil, že to není jen koníček, ale podnikání, a od té chvíle vnímám BestTalk jako naše dítě, za které máme zodpovědnost.

5. Jaké máš podnikatelské plány do budoucna, co je Tvůj cíl?

Petr: Naším cílem v BestTalk je zlepšovat konferenční prostředí díky poskytování zpětné vazby. Naše plány staví na spolupráci s organizacemi a osobnostmi, se kterými máme osobní, anebo profesionální vazby a kterých si vážíme. Dosud máme přes 100 zákazníků a každého do jednoho jsem viděl osobně nebo alespoň zprostředkovaně. Záleží nám na 100% splnění očekávání zákazníka a děláme pro to maximum, co je v našich možnostech. A tyto možnosti nás baví rozvíjet. I pro nás je zpětná vazba naprosto esenciální zdroj informací.