Co-hackathon trhal rekordy. A pomáhal.
Letošní co-hackathon, který se pořádal 8. a 9. prosince 2023 v prostorách TechToweru, trhal rekordy. Celkem se jej zúčastnilo přes 70 studentů nejen z České republiky, ale také ze Slovenska. Na hackathonu nechyběli hackeři z Rokycan, Stříbra, Prahy, ale dokonce ani z Popradu.
Nosným tématem bylo „Nemocnice, kde zábava pomáhá léčit“. Hackeři měli možnost po celou dobu hacku využít konzultace mentorů z firem RTsoft a CIE Group. Přítomná byla také zdravotní sestřička z dětského oddělení, která dohlížela na smysluplnost aplikací a pomáhala týmům se směrováním jejich nápadů.
Po 24 hodinách práce vzniklo několik skvělých projektů. Na prvních příčkách se umístila aplikace „Osobní zdravotní karta pacienta“, která pomůže malým pacientům vyjádřit svoje pocity, obavy a odstraní jakýkoli ostych před personálem nemocnic. Další projekty pak pracovaly na zábavných hrách pro VR, které rozvíjí fantazii a kognitivní schopnosti malých pacientů. Skvělým projektem byl i web „Chystám se do nemocnice“, který pomáhá jak malým pacientům, tak jejich rodičům s přípravou na hospitalizaci.
Skvělé je, že všichni partneři akce jsou rozhodnuti na vývoji aplikací dále pokračovat a žáky na projektech vést. Doufáme, že se projekty do nemocnic opravdu dostanou, a kdyby měli pomoci jednomu jedinému pacientovi, má to smyl.
Děkujeme partnerům akce – RTsoft a CIE Group, všem účastníkům, školám a především VOŠ a SPŠE Plzeň, která s tímto nápadem přišla před 2 lety.
Další novinky
Hackathon vzdělávání je za námi!
V pátek a v sobotu 21.-22. 8. 2020 proběhl v prostorách SIT Port hackathon vzdělávání, kde společně učitelé a vývojáři vymýšleli nejefektivnější projekty týkající se online...
Od začátku září si můžete zažádat o dotaci z programu Plzeňské podnikatelské vouchery
V pátek 1. září byl spuštěn příjem žádostí o dotaci z programu podpory spolupráce firem a výzkumných organizací „Plzeňské podnikatelské vouchery“. Novinky v aktuální výzvě...
MicroHackathon #2 je za námi!
Hlavním úkolem druhého MicroHackathonu bylo vytvořit jednoduchou hru na webovém frameworku PhaserJS. Týmy měly možnost pracovat na svých projektech, a tak nakonec hlavní úkol nikdo...