InnoConnect


Jiří


Jan


František


Miroslav


Hugo


Alvaro


Naše #SuccessStory

Jmenuji se Jiří Bouchal a jsem hrdý Plzeňák. Po řadě studijních i pracovních štacích v Praze a zahraničí jsem rád zpět v Plzni. Společně s Honzou Ježkem a Hugem Kerschotem (Belgie) jsme před pár lety založili InnoConnect. Jsme plzeňský softwarový startup, který se zaměřuje na vizuální analýzu dat. Naším hlavním produktem jsou analytické mapy, které pomocí interaktivního filtrování pomáhají uživatelům porozumět velkým datům. Umíme vizualizovat data v podstatě jakéhokoliv zaměření, ale nejvíce se v současné době věnujeme analytickým mapám v dopravě (dopravní intenzity, nehody, přestupky apod.). Nedávno jsme ale například vytvořili také mapu šíření COVID-19 v ČESKU.

Hlavní výhodou našeho řešení oproti konkurenci je vysoká interaktivita při zachování minimální doby odezvy i při práci s datasety o milionech záznamů.

Více informací na http://innoconnect.net/



1. Jak ses dostal k tomu, v čem chceš podnikat, jak Tě to napadlo?

Jiří: Někdy v letech 2015-2016 jsme s Honzou Ježkem, který v té době pracoval jako vědecký pracovník na katedře geomatiky FAV ZČU, začali uvažovat o komercializaci softwaru pro interaktivní analýzu dat nad mapou. Za zrodem tohoto open source softwaru (jmenuje se WebGLayer) stál jako hlavní technický mozek Honza. Já pracuju jako inovační konzultant a projektový manažer výzkumných projektů EU, což Honzův technický profil vhodně doplňuje. Právě někdy kolem roku 2015 jsme se s Honzou seznámili v rámci tehdy probíhajícího projektu OpenTransportNet, na jehož vzniku a řízení jsem se hodně podílel. Slovo dalo slovo, první potencionální zákazník v Belgii byl na obzoru, a tak jsme ještě s mým kolegou Hugem z Belgie založili firmu. Postupně se začaly nabalovat další projekty a také vývoj analytických dopravních map pro Plzeň.

2. Čeho ses na začátku nejvíc bál, co bylo na rozjezdu podnikání nejtěžší?

Jiří: Nejtěžší asi bylo a pořád je sehnat do firmy schopné a motivované lidi. To se nám teď myslím daří, takže další překážky typu dotažení prototypu do plně funkční verze, kterou lze začít prodávat, nebo získání prvních zákazníků, se už pak řeší snadněji.

3. Největší fuckup?

Jiří: Žádný pořádný se nám naštěstí zatím nestal. Musím to zaklepat. Drobnější samozřejmě řešíme často. Vybaví se mi třeba situace, kdy mám ukazovat potencionálnímu zákazníkovi náš produkt online, a i když to před hodinou bylo vše otestováno a běhalo, zrovna v tu chvíli něco přestane fungovat. Časem člověk pochopí, že software je taková zvláštní věc, která není nikdy hotová a vždy se najde něco, co se může pokazit, nebo je potřeba opravit nebo vylepšit.

4. Nejlepší pocit jsem měl, když…?

Jiří: … člověk vidí, že naše analytické mapy lidi opravdu využívají pro svoji práci.

5. Jaké máš podnikatelské plány do budoucna, co je Tvůj cíl?

Jiří: Postupnými kroky posouvat firmu dále, organicky růst, získat další zákazníky, nadále se podílet na mezinárodních výzkumných projektech, což nám neustále rozšiřuje obzory a umožňuje vymýšlet nové věci a experimentovat s novými technologiemi a daty. A hlavně mít v týmu kolem sebe lidi, které to bude bavit!